شنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۰۳۵
گزارشگر : ۶۹۱
مدیر هماهنگی نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد:

شبکه‌های محله‌محور مسجدپایه تقویت می‌شوند

حجت‌الاسلام اصغری با اشاره به فعالیت ۳۴۰ شبکه محله‌محور مسجدپایه در تهران، گفت: تقویت و واگذاری فعالیت‌های محلی به این شبکه‌ها در سال ۱۴۰۲ با جدیت دنبال می‌شود؛ کاهش تصدی‌گری و واسپاری برنامه‌ها به نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز در اولویت است.

به گزارش سرویس مسجدخبرحجت الاسلام «یوسف اصغری» در  گفت و گو با  شبستان، تقویت شبکه عملیات محله‌‌محورِ مسجدپایه استان تهران در سال ۱۴۰۲ را از اولویت های مرکز رسیدگی به امور مساجد معرفی و اظهار کرد: این شبکه که در دو سال گذشته با محوریت ۳۴۰ مسجد استان تهران فعالیت خود را آغاز کرده است، به صورت شبکه ای با همکاری ۳۵۰۰ مسجد استان تهران برای رفع مشکلات، آسیب های محلات و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی فعالیت می کند.
 
مدیر هماهنگی نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: در سال گذشته ۱۲ موضوع از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد به شبکه عملیات محله محور ابلاغ و مساجد محوری با توجه به ظرفیت هایی که در محلاتشان داشتند، اقدام به اجرای برنامه ها در محلات می کردند، اما امسال مقرر شده با توجه به اینکه ائمه جماعات از آسیب ها، مشکلات، ظرفیت ها و توانمندی های هر محله آشنایی دارند، عملیات های محله محور مساجد، توسط ۳۴۰ شبکه محوری طراحی و اجرا شود.
 
وی تصریح کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد تلاش دارد تصدی‌گری در امور مساجد را کاهش دهد و مساجد مشکلات و برنامه هایشان را از طریق نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد دنبال کنند، ضمن اینکه بنا داریم که از ظرفیت ۳۸ امام جمعه استان تهران برای پیگیری برخی از امور بهره بگیریم.
 
حجت الاسلام اصغری افزود: امسال بنا داریم شبکه امنای مساجد را هم تقویت کنیم تا در کنار ائمه جماعات مساجد در تصمیم گیری های مساجد فعال باشند.
 
مدیر هماهنگی نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال ۱۴۰۱ به صورت کاربردی از مساجد حمایت داشت، به گونه ای که با راه اندازی «میز کار» در مساجد به بررسی مشکلات مساجد به صورت میدانی با حضور کارگزاران مساجد و مسئولان محلات پرداخت و راه حل های لازم برای حل مشکلات را اتخاذ کرد تا از این طریق از مساجد حمایت جدی داشته باشد، امسال نیز در تلاش هستیم که این رویکرد با جدیت دنبال شود.
 
پایان پیام/
https://pajhoh.masjed.ir/u/18ez

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید