معرفی سایت آستان قدس رضوی
۱۳۹۲/۰۶/۲۵

دلتان گرفته و بدجوری هوای زیارت امام رضاعلیه السلام کرده اید، اما امکان حرکت و رفتن ندارید. چه کار باید کرد؟ ایا دنیای مجازی می تواند به کمک ما بیاید؟ سری به سایت آستان قدس رضوی بزنید شاید بتواند تا حدی مایه آرامش دل شما شود و اگر نمی توانید حضوری به زیارت امام بشتابید مجازی، توفیق زیارت ایشان را بیابید.

http://www.aqrazavi.org

پس از ورود به سایت آستان قدس رضوی با بخش های گوناگونی مواجه می شوید که فهرست وار به معرفی آن ها می پردازیم:

در سمت چپ صفحه ابتدایی سایت، مهم ترین لینک ها عبارتند از:

*پخش زنده از حرم مطهر امام رضا علیه السلام

از جذاب ترین بخش های سایت، پخش زنده از حرم مطهر امام رضا علیه السلام به صورت 24ساعته است و شما می توانید درخانة خود، حرم مطهر امام رضا را زیارت کنید و مراسم مختلف را به طور زنده و مستقیم ببینید.

*تالار گفت وگو یا اتاق chat

این تالار همه روزه از ساعت هشت صبح تا دو بعدازظهر فعال است و کاربران می توانند در این قسمت با امام رضا علیه السلام و هم چنین با یکدیگر گفت وگو کنند.

*پرسش و پاسخ

در این بخش می توانید متن خود را در قسمت پرسش جدید قرار دهید و قسمت ارسال را کلیک کنید. با کلیک بر روی منوی امام رضا علیه السلام می توانید زیر منویی به نام ارتباط سبز ببینید که دل نوشته ها در این قسمت قرار می گیرد. از گروه های دیگر این بخش می توان به آستان قدس و احکام اشاره کرد که پرسش و پاسخ های با همان موضوع قابل مشاهده است.

*آشنایی با حضرت امام رضا علیه السلام

اگر مایلید درباره زندگی نامه حضرت، ابعاد شخصیتی و کرامات ایشان بیش تر بدانید، اطلاعات زیادی را در این قسمت می یابید.

*مشاوره

اگر دربارة ازدواج، مسایل اقتصادی یا مشکلات دیگر نیازمند مشاوره هستید در این بخش ضمن دست یابی به فهرست پرسش و پاسخ های قبلی، پرسش خود را نیز مطرح کنید.

*گالری عکس

از بخش های جذاب و دیدنی این سایت، گالری عکس است که با مراجعه به آن ضمن دست یابی به تصاویر بسیاری از اماکن متبرکه بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام از جمله رواق ها، بست ها، صحن ها، گنبد و گلدسته و ضریح می توانید از فعالیت های مختلف آستان از جمله فعالیت های کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی و صنعتی نیز تصاویری داشته باشید.

*جوان و نوجوان

این لینک اتصالی به سایت، ویژه موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی وابسته به آستان قدس رضوی است. در این سایت هم می توانید مطالب جذاب زیادی را که طبعا بیش تر با جوانان ارتباط دارد، بیابید. مطالبی چون: خبرها، مصاحبه ها، نشریات و مقالات فرهنگی، آموزش خانواده، پسران و دختران، جوان برتر، گالری صوت شامل فایل سخنرانی های اجرا شده در این موسسه، متن تعدادی از سخنرانی ها و بسیاری اطلاعات ارزشمند دیگر.

در سمت راست همین صفحه، بخش های بسیاری جهت استفاده کاربران قرار دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

*حرم رضوی

حاوی اطلاعاتی دربارة آشنایی با مشاهیر مدفون در حرم رضوی، زیارت ( شامل فلسفه و آداب زیارت و زیارت از راه دور)، امور زائران (شامل راهنمای زائر، مهمان سرا، خادمان، موسسات درمانی )، سمعی بصری و راهنمای حرم مطهر.

*وقف

در این قسمت ضمن آشنایی با سنت وقف و انواع آن با موقوفات آستان قدس چه در قبل و چه بعد از انقلاب آشنا خواهید شد.

*آستان قدس

برای آشنایی با تاریخچه و بخش های مختلف آستان مثل سازمان مرکزی، رسانه های وابسته، موسسات فرهنگی اجتماعی، خدمات اجتماعی و دانستنی های دیگر به این جا مراجعه کنید.

*آشنایی با مشهد

اگر قصد سفر به شهر مشهد را دارید، لازم است که اطلاعاتی درباره تاریخچه شهر، مراکز فرهنگی، تفریحی و اماکن متبرکه کسب کنید. این بخش تا حد زیادی این نیاز شما را رفع می کند.

*کتابخانه مرکزی

جهت آشنایی با منابع و اطلاعات موجود در کتابخانه آستان مقدس رضوی از این طریق به سایت اختصاصی آن متصل می شوید.