از تاسیس صندوق قرض الحسنه در مسجد تا تشکیل جمعیت خیریه
۱۳۹۲/۰۱/۰۵
 شهادت روحانیون و ائمه جماعات در سنگرهاى مقدس جهاد و دفاع از دین و در محراب گسترده و نورانى جبهه‏هاى حق، خواندن نماز عشق با وضوى خون است و رداى سرخ ائمه جماعات شهید، عَلَمى است که نشان از عاشوراى مجدد تاریخ امروز ما دارد. آنان صداقت و حقانیت رهبرى دینى را با اهداى خون پاک خویش به ثبت رساندند و در کربلاهاى ایران، با تکبیر عشق و ایمان در محراب عشق و حقیقت قیام نمودند و با آغوش باز، شهادت را پذیرا شدند. آرى شهیدان سرفرازى همچون آیات و حجج اسلام مخبر، شاه‏آبادى، نواب صفوى،موحدی قمی، مفتح و همرزمان به خون غلتیده ایشان با قلبى مالامال از معرفت ناب، نماز عشق را با سلام شهادت به پایان بردند و تا کوى دوست پرکشیدند.
حجت الاسلام عبدالکریم مخبر، امام جماعت مسجد فاطمیه در سال ۱۳۰۵ (هـ.ش) در شهر بروجرد از توابع استان لرستان پا به عرصه وجود نهاد او دلیرمردی بود که پدرش او را عبدالکریم نام نهاد، از همان کودکی علاقه فراوانی به تحصیل علم و معرفت داشت.دوران ابتدایی را در شهرستان بروجرد توام با کار در کنار پدرش گذرانید، با همه مشکلاتی که سر راهش بود، وارد حوزه علمیه بروجرد شد مقداری از درس سطوح را در آن مدرسه از محضر حاج شیخ علی جواهری و آیت الله بهاءالدین حجتی استفاده کرد و پس از چندی به قم عزیمت کرد.
در قم از محضر درس استادانی همچون آیت الله حاج سیدمحمدتقی خوانساری بهره برد و قسمتی از درس خارج را در خدمت آیت الله بروجردی تلمذ کرد و سپس عازم تهران شد و در مسجد فاطمیه فعالیت های تبلیغی و فرهنگی خود را شروع کرد؛ زمین مسجد از طرف فردی خیر اهدا شده بود.ایشان زمین مسجد را به دو بخش تقسیم کرد، یک بخش برای مراسم مذهبی و عبادات و یک بخش برای مسائل فرهنگی و بانک و رسیدگی به امور ایتام؛ در همان اوایل ساخت مسجد، ایشان نماز جماعت را در آنجا اقامه کرد و حتی قبل از ساخت کامل، در زمستان بر روی برف ها به نماز می ایستاد پس از اتمام مسجد در بین سالهای ۴۲ الی ۴۷ در مسجد، علاوه به نماز جماعت، فعالیت های دیگر فرهنگی را ادامه داد.
شهید مخبر همیشه آرزوی شهادت داشت و سه بار مورد سوءقصد واقع شد که دوبار از معرکه جان سالم به در برد، ولی سرانجام به آرزوی دیرینه خود رسید و به دست منافقین کوردل و از خدا بی خبر به شهادت رسید.
در زمانی که در قم طلبه بود، از نظر غذایی سخت در مضیقه بود، زمانی پیش می آمد که چند شبانه روز غذا به ایشان نمی رسید، شهید مخبر به حالت ضعف می افتاد، به حرم حضرت معصومه روانه می شد و بعد از راز و نیاز با خدا و حضرت معصومه می گفت: یا حضرت معصومه! من دیگر طاقت ندارم و واقعاً ضعف کرده ام زمانی که در حال گریه و زاری از حال می رفت و سپس چشم باز می کرد یک پاکت پول در کنارش می بیند که با آن پول غذا تهیه می کند و خود و دیگر طلبه ها از آن استفاده می کنند.زمانی که فرزند ایشان در بستر بیماری قرار می گیرد او با توسل به اهل بیت با اینکه پزشکان او را از بهبودی فرزندش ناامید کرده بودند، شفای پسرش را از خداوند متعال می گیرد.
اهم فعالیت ها
۱- تاسیس صندوق قرض الحسنه در مسجد جهت کمک به مستمندان.
۲- تشکیل جمعیت خیریه با تحت پوشش قرار دادن هفتصد خانوار.
۳- تاسیس و ساخت مسجد امام جعفر صادق (ع).
۴- تاسیس و ساخت مسجد حضرت ابوالفضل (ع).
۵- ساخت مسجد فاطمیه.
۶- فعالیت در کمیته انقلاب به فرمان آِت الله مهدوی کنی درخصوص پایگاه آن مسجد.
۷- همکاری نزدیک با نهادهای انقلابی و جامعه روحانیت مبارز تهران.
۸- همکاری در تشکیل کمیته امور صنفی محل.
۹- تهیه لوازم مختلف و مقادیر فراوانی کمک های نقدی و جنسی برای تقسیم در بین شهرهای جنگ زده.