آیت‌الله انواری عمر خود را وقف ترویج دین کرده بود
۱۳۹۳/۰۷/۰۲

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که تبعیت از علمای دین در عصر غیبت دارای یک سند قوی است که تزلزل بردار نیست، فقهای زمان غیبت امام عصر(عج) را مصادیق روشن نمایندگان پیامبراعظم(ص) در روی زمین دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی،‌ در نخستین سالگرد ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله حاج شیخ محمدباقر محی الدین انواری ابراز داشت: اگر انسان خداوند را بندگی و اطاعت کند، در علم و قدرت رنگ خدا را می‌گیرد و به علمی ماوراء علوم رسمی دست می‌یابد.

وی مقابله با سختی‌ها را گشایش دانست و با بیان این‌که دست و پنجه نرم کردن با سختی‌ها برای انسان گشایش درونی می‌‌آورد، اظهار داشت: اِعمال نیرو در راه تکلیف، زندگی را برای انسان آسان می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این‌که تا زمین، زمین است و تا زمان، زمان است، خداوند در روی زمین نماینده دارد و نماینده خدا هم نماینده دارد، گفت: پیامبراکرم(ص) که نماینده خداوند است، برای نمایندگان خود دعا کرده و سه مرتبه فرموده اند «اللهم ارحم خلفایی»؛ پیامبر اکرم(ص) سپس در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که این خلفا چه کسانی هستند؟ فرمودند کسانی که بعد از من می‌آیند و احادیث ما را برای مردم روایت و سنت ما را احیا می‌کنند.

فقهای زمان غیبت امام عصر مصادیق روشن نمایندگان پیامبراعظم در روی زمین هستند

امام جمعه موقت تهران فقهای زمان غیبت امام عصر(عج) را مصادیق روشن نمایندگان پیامبراعظم(ص) در روی زمین دانست و ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند هرکس علما را تکریم و احترام کند، مرا احترام کرده است.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران اخلاق را به‌عنوان یکی از معجزات پیامبراکرم(ص) که مورد اشاره قرآن کریم هم قرار گرفته مطرح کرد و گفت: کسی که خلیفه و نماینده پیامبراعظم(ص) است، باید نرمش، عفو و گذشت باشد.

تبعیت از علمای دین در عصر غیبت دارای یک سند قوی است

وی با اشاره به‌ این‌که امام زمان(عج) مؤمنین را در عصر غیبت به روات احادیث ارجاع داده‌اند، افزود: تبعیت ما از علمای دین دارای یک سند قوی است که تزلزل بردار نیست.

آیت‌الله انواری عمر خود را وقف ترویج دین کرده بود

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که آیت‌الله انواری عمر خود را وقف ترویج دین کرده بود، ابراز داشت: آیت الله انواری در زمان طاغوت جزو یاران امام خمینی(ره) و نماینده آن بزرگوار بود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: آیت‌الله انواری با کسانی که در زمان طاغوت همت اقدام مسلحانه داشتند، همراه بود و به اتفاق آنها برای اخذ اجازه تیراندازی به خدمت آیت‌الله میلانی رسیدند.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران دوره سیزده ساله زندانی شدن آیت‌الله انواری را سازنده دانست و گفت: پس از انقلاب اسلامی  همراه امام(ره) بود و در سنگرهای مختلف با تمام وجود خدمت می‌کرد.

وی با اشاره به این‌که آیت‌الله انواری اهل معنا بود و بزرگان اهل معنا را دیده بود، افزود: وی در علوم غریبه هم ورود داشت اما از آن دم نمی‌رد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز داشت: پس از ارتحال آیت‌الله انواری، آیت‌الله مجتبی تهرانی به من فرمودند ما با آیت‌الله انواری سالیان سال مأنوس بودیم و در مراسمی که گفته‌ام برای ایشان برگزار کنند، شما سخنرانی کنید و پس از او نوبت من است.