آیت‌الله انواری فردی ولایت‌مدار و پایبند به حفظ انقلاب بود
۱۳۹۳/۰۷/۰۲

یکی از استادان حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که آیت‌الله انواری فردی ولایت‌مدار و مدافع انقلاب و نظام بود، گفت: شخصیت این عالم ربانی الگو مهمی برای مردم به ویژه طلاب و روحانیان است.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) مبنی بر این‌که «الکَمالُ کُلُّ الکَمالِ اَلتَفَقَّهُ فی الدّین وَ الصَّبرُ عَلی النائِبَة وَ التَقدیرِ المَعیشَة»، ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های مهم نهضت علمی و فرهنگی  امام محمد باقر(ع) تربیت شاگردان زبده و متخصص در علوم مختلف بود.

وی ادامه داد: زراره، هشام، ابوبصیر و محمد بن مسلم از شاگردانی بودند که با تکیه بر قرآن و استدلال بر کلام وحی به مبارزه با دشمنان ‌پرداختند، امام صادق(ع) در شأن و مقام آنها فرمودند«اگر این بزرگواران نبودند آثار نبوی و احادیث پدرم از بین می‌رفت».

این استاد حوزوی ابراز داشت: امام محمد باقر(ع) شکافنده و بازکننده درهای علوم جهت به سعادت رساندن انسان‌ها بودند و لقب «باقرالعلوم» از سوی پیامبر اعظم(ص) به ایشان اعطا شده است.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به این مطلب که علم همراه تهذیب مفید و مطلوب است، خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) همواره به شاگردان خود توصیه می‌کردند که مردم را با عمل خود به کمال و خیر دعوت کرده و تنها با زبان آنها را به راه راست تشویق نکنید.

وی اضافه کرد: امر ولایت جز با ورع و پرهیزکاری پذیرفته نمی‌شود و اگر کسی از اهل‌بیت(ع) دور شود در ظلالت و گمراهی گرفتار می‌شود، ائمه(ع) در این‌باره فرموده‌ا‌ند«کسی با گناه به دوستی ما نمی‌رسد».

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ولایت‌‌پذیری و تبعیت از سخنان ائمه(ع) را اساس فعالیت و کار شاگردان مکتب اهل‌بیت(ع) دانست و بیان داشت: آیت‌الله انواری شاگرد عالم، مجاهد و خیرخواه اهل‌بیت(ع) بود و یک عمر با صداقت و عشق به ائمه اطهار(ع) در راه ایشان حرکت کرد.

وی تصریح کرد: این عالم ربانی جهت احیای دین خدا و حفاظت از معارف اهل‌بیت(ع) عمر خود را سپری کرده و در این راه به مدت چهارده سال تحت شکنجه در زندان‌های رژیم پهلوی بوده است.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با بیان این مطلب که روحیه مبارز، با وقار و مجاهد آیت‌الله انواری از وی شخصیت محبوبی در بین مردم ایجاد کرد، گفت: توسل به اهل‌بیت(ع) در رأس برنامه‌های آن عالم بود و ایشان نسبت به انقلاب مدافع جدی و شخصیتی ولایت مدار بود.

وی اظهار داشت: آیت الله انواری فردی صبور، مدافع انقلاب و خون شهیدان بود و جهت خدمت به مردم و نظام دو دوره نمایندگی مجلس خبرگان، نماینده دوره اول و دوم مجلس شواری اسلامی، نماینده امام در نیروی انتظامی و خادم حجاج بیت الله الحرام را در کارنامه پردرخشان خود دارد.

این استاد حوزه شخصیت آیت‌الله انواری را الگو مهمی برای مردم عنوان کرد و ابراز داشت: در زمان حاضر که دشمنان با تهاجم فرهنگی و تحریم نسبت به تضعیف انقلاب تلاش می‌کنند باید از شخصیت‌های مبارز همچون آیت‌الله انواری الگو گرفته و شخصیت وی به مردم معرفی شود.

وی در پایان گفت: شاگردان و پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) باید دارای استقامت بوده و با صبر، تحمل، مشکلات مردم را حل کرده و با ایجاد اختلاف سبب ضربه زدن به انقلاب، نظام و خوشحالی دشمنان نشوند.